Bilgi

Sigarayı Nasıl Bırakabilirim ? Sigarayı Bırakmak İçin En Garanti 10 Yöntem

Sigarayı Bırakmak

Sigarayı bırakmak istiyorsanız bu kendi sağlığınızın, çevrenizde ki insanların sağlığının ve cebinizin sıkıntıya girmemesini istiyorsunuzdur.Bu isteği bile kendinizde hissetmek sigarayı bırakmak için kendinizde atabileceğiniz en iyi adımlardandır.

Sigara düşündüğünüz zaman çevrenizdekilerin ve kendinizin olumsuz etkilendiğini rahatlıkla görebiliriz.Çünkü sigaranın herhangi bir faydasının olmadığını hepimiz biliyoruz bu bir gerçek.

Ağız kokusu, üstünüze sinen nikotin kokusu, ciğerlerinizi mahveden duman herkes tarafından hoş karşılanmayabilir.Sigarayı bırakmak için çok nedeniniz var.Eğer sigarayı bırakmak için en iyi nedenleri öğrenmek istiyorsanız Sigarayı Bırakmak İçin En Büyük 10 Neden adlı yazımı okuyabilirsiniz.

1-Sigarayı Bırakmaya Karar Verin

Şimdi birkaçınız çıkıp “Zaten sigarayı bırakmaya karar vermesek bu makaleyi neden okuyalım ?” diyecek.Ama herkes bu düşünceyle bu makaleyi okumayacak buna eminim.

Siteleri gezinirken karşısına bu yazı çıktığı için aklında bırakma düşüncesi bile olmasa meraklanarak okumak isteyecektir.Bu yüzden bu konuda kendinizi ilerde görmeyin.

Yani sigarayı bırakmaya karar verdik her şey bitti demeyin.Ama önemli adımlardan birisi sigarayı bırakmaya karar vermektir.Eğer siz kararınızı verdiyseniz, sigarayı bırakacaksanız bu fikre sahip olmayanlardan bir adım öndesiniz.

2-İlk Başta Sigarayı Kafanızda Bitirin

Bu madde diğerleri arasında en çok önem vermeniz gereken maddedir.Sigarayı bırakmak istiyorsanız bu maddeyi fazlaca dikkate almanız gerekmektedir.

Şimdi bu konuda da çıkıp “Onu biliyoruz zaten.” diyecek olan insanda olacaktır.Bunu söylemeliyim ki sadece bilmekle hiçbir yere varamazsınız.Her şeyi bilseniz dahi uygulamadıktan sonra başarılı olamazsınız.

akılda sigarayı bırakmak

Sigarayı bırakacağınıza ikna edin kendinizi.“Ya ben artık bu illetten bıktım bana bir yararı yok bırakacağım bu sigarayı” diyerek noktayı siz koyun.Cümlede de noktasız bıraktım noktayı kendiniz koyacaksınız.

İhtiyacınızın olmadığını hissetmelisiniz.“Ya ben tiryakisiyim bırakamam!” gibi cümleleri aklınızdan çıkarmalısınız.Eğer bu dik kafalılığı bırakmazsanız sigarayı asla bırakamazsınız.

Bir sabah uyandığınızda kendi kendinize karar verin “Sigarayı bırakacağım!” diye.Ve o düşünceyle devam etmeyi deneyin.

3-Sigarayı Bırakmak İçin Oyalanın

Sigarayı süreklilik haline getirmenize neden olan boş zamanlarınızı değerlendirin.Birçok çalışan ve iş adamı vakitleri boş geçtiği için sıkılırlar ve sigara içmeye yeltenirler.

Bu duruma yüzlerce kez şahit olmuşumdur.Aynı şekilde sigarayı bırakan bir kişi olarak bende zamanında iş saatlerinde sıkıldığım için kendimi sigaraya veriyordum.

Baktım ki sigaraya bana zaman kaybettiriyor, sigara içeceğim zamanlarda başka şeylerle zamanıma değer kazandırıyordum.Hâlâ da öyleyim.Mesela şuan, eskiye bakılırsa sigara içiyor olmam lazımdı.Bu zamanı sigara içmekle değerlendirmek yerine sizlere sigarayı bırakmanız için tavsiyeler vererek değerlendiriyorum.

Nereden nereye değil mi ? Bu yüzden sigara içeceğiniz zamanlarda sigarayı bir kenara bırakın ve zamanınıza değer katacak işlerle meşgul olun.Bu sizin için en iyi kurtulma yöntemi olacaktır.

4-Sigarayı Yavaş Yavaş BIRAKMAYIN !!!

Sigarayı yavaş yavaş bırakırım diyerek bir yola girdiyseniz %90 başarısız olacaksınız demektir.Sigarayı bırakmak istiyorsanız eğer bir anda bırakmanız gerekmektedir.

Eğer yavaş yavaş bırakmaya çalışırsanız, atıyorum günde 1 dal içerek bırakmak isterseniz gün içerisinde aldığınızn nikotin size daha fazla nikotin isteği olarak geri dönecektir.

sigarayı bırakmak

Unutumayın sigaraya başlarken 1 taneden bir şey olmak kafasıyla başladınız ve çok şeye mâl oldu.Bu yüzden sigarayı bırakmak istiyorsanız bir anda bırakmalısınız.

Yavaş yavaş bırakmak isteyen insan bırakamayacağından korkan insandır.Siz bu konuda korkmayın kendinizden emin bir şekilde sigarayı bir anda bırakın.

5-Hiçkimsenin Dediğine Aldanmayın

Siz sigarayı bırakmak istediğiniz zaman çevrenizde sigara içen insanlar muhakkak yanınıza gelerek “Sen sigarayı bırakamazsın!” gibi cümleler kurarak sizin moralinizi bozacaktır.

Çünkü eğer siz sigarayı bırakırsanız tabiri caizse otlanacak insan bulamayacaklar.Bu yüzden aklınızdaki kararları arkadaşlarınızın değiştirmesine izin vermeyin.

Öte yandan kendileri bırakamadıkları için sizi caydırmaya çalışacaktır.Diğer bir yandan düşündürsek; onlar sigarayı bırakamadıkları için sizinde onlar gibi olduğunuzu ve sigarayı bırakamayacağınızı düşünürler.

Herkesin bünyesi aynı değildir ama herkesin kararlılığı da aynı değildir.Çevrenizdekilere bakarak kendiniz üzerinde bu durumu düşünmeyin.Misal veriyorum arkadaşınız sigarayı bırakamadı ona bakarak “Bende bırakamam.” düşüncesine kapılmayın.

Sizin kararlılığınız ve azminiz sigarayı bırakamayan arkadaşınızdan daha fazla olabilir.Siz mücadelenizi arkadaşlarınızla değil kendinizle verin.Arkadaşlarınızı fazla dikkate almayın.

6-Sigara İçen Arkadaşlarınızla Takılmayın

Sigara içen arkadaşlarınızla kesinlikle bağı koparmaya çalışın.En iyi arkadaşınız sizle çok daha ciddi bir şekilde şakalaşabilir.Misal veriyorum sizin sigarayı bırakmayı düşündüğünüzü görünce sigarayı daha bi gözünüze sokarak içmeye başlayabilir.

arkadaşlarla sigara içmek

İnadına sigaranın dumanını suratınıza üfleyebilir.Bunları siz daha iyi anlayabilirsiniz.Çünkü arkadaşlarınızı en iyi siz tanıyorsunuz.Bu gibi olayları yaşayabileceğiniz arkadaş kitleniz varsa o kitleyi direk terk edin.

Yanınızda sigara içilmesine müsade etmeyin.Yanınızda sigara içen herhangi bir arkadaşınız varsa yanınızdan kovabilir, yanından uzaklaşabilir veya uygun bir dille durumu dile getirip yanınızda sigara içmemesini sağlayabilirsiniz.

7-Gün Saymayın

Gün saymanın herhangi bir mantığı yok diyerek cümleme başlamak istiyorum.Bıraktığınız zaman direk bırakın her şeyiyle hayatınızdan çıkarın.Zamanı da buna dahil.

Eğer ne zamandır sigara içmediğinizi hesaplarsanız zaman erken geçmeyecektir.Sanki daha sonradan tekrar başlayacakmışsınız hissine kapılırsınız.Bu sizi başlamadan pes ettirir.

Sigarayı bıraktım deyin geçin.Detay sorana da detayın gerekli olmadığını dile getirin.Ama eğer gün saymadan yapamayacaksanız, “Sen bunu söylesen de ben gün sayarım.” diyecekseniz sigara bırakma sayacı uygulamaları kullanın.

En azından uygulamalar gün geçtikçe bedeninizde hangi fonksiyonların normale döndüğünü söyleyecek ve sizi sigara bırakmaya teşvik edecektir.Ama zaman tutmasanız çok daha iyi olacaktır.

8-Sigara Paralarını Biriktirin

Sigara içmediğiniz her gün sigaraya vereceğiniz parayı kenarda biriktirin.Kenarda biriken parayı görünce hoşunuza gidecek ve hiç sigara içmemeye gayret göstereceksiniz.

Baktınız para birikiyor o parayı bile sonradan değerlendirebilirsiniz.Bir taşla iki kuş vurmuş olursunuz.Hem para biriktirmiş olursunuz hemde sigarayı bırakmak için bir adım daha atmış olursunuz.

9-Sigarayı Bırakmanın Yararlarını ve Sigara İçmenin Zararlarını Araştırın

Eğer sigaranın zararlarını araştırırsanız bir müddet sonra sigaradan nefret edecek hale gelebilirsiniz.Vücudunuzda bıraktığı zararlar, sizi uğrattığı travmalar sizi bir müddet sonra sigaradan uzaklaştıracaktır.

Bir gün sigara içmeden önce vücudunuza neler kaybettirdiğini gözlerinizin önünden geçirin.Gırtlak kanseri, akciğer kanseri, nefes darlığı, tat alma kaybı, dikkatsizlik gibi sıkıntılara sebebiyet vereceğini düşünün.

Bununla birlikte sigarayı bırakmanın yararlarını da araştırın.Daha rahat nefes, kokusuz hayat, azalmayan para ve birçok yarar.Bunları araştırdıkça sigarayı bırakmak isteyeceksiniz.

10-Düzenli Olarak Kahve Tüketin

Kahve tüketin dememin sebebi, kahvede az da olsa nikotin bulunmaktadır.Sigarayı bıraktığınız zaman önceden almış olduğunuz nikotin miktarından dolayı vücudunuz nikotine ihtiyaç duyacaktır.

kahve nikotin

Bu ihtiyacı en aza indirmek için kahve tüketebilirsiniz.Tabi ki sabah akşam kahve için demiyorum.Belirli gün ve saatlerde kahve tüketmeye özen gösterin.Eğer bu durum aksi halde etki eder ve canınızın sigara çekmesine neden oluyorsa tüketmeyin.Artık şu üzerinize pis kokusu sinen illeti bırakın!

Ömer Bozdi

Bir şeyi gerçekten bilmek, onu anlatmakla olur.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Gelirlerimiz reklamlardan elde edilmektedir.Hak yememek adına adblock eklentini lütfen kapatır mısın ?